En dag i Österbybruk

Idag blev det en sväng till Österbybruk. De har en hundrastgård där och jag tänkte sätta mig utanför och träna Nikita på att ”bara vara”. Vi började med att möta upp Moa som jag känner sen jag bodde där för några år sedan. Hon brukade vara hundvakt åt Nikki när hon var liten. Med sig hade hon sin hund Stella. Nikki reagerade som hon brukar vid hundmöten och så ville hon förstås hälsa på Moa. Vi höll ett litet avstånd och efter ett tag lugnade hon ner sig så vi kunde börja gå och kort därefter slutade hon bry sig om de andra och det gick bra att gå tillsammans. Tanken var att Leon skulle somna under promenaden så jag kunde fokusera på Nikita utanför hagen men självklart hade han en sån dag då han vägrade sova. Nikki fick iaf springa lite när det var tomt i hagen och Leon kunde gå omkring.

ö

Det kom en annan hund efter en stund som hon hälsade på men eftersom jag bar på Leon ville jag inte riktigt att de skulle leka. Gick för att försöka sätta honom i vagnen och då smet Nikki med mig ut så hon var inte så sugen på att leka. Sa hejdå till Moa och tog ännu en promenad men Leon ville inte sova så vi gick till en lekpark i väntan på att Eddie skulle plocka upp oss. Självklart somnade han det första han gjorde i bilen >< Det blir inte alltid som planerat men det kommer fler gånger.

Nu är syrran här och vi har käkat lite tacos och jag har precis fått Leon att somna. Soffhäng nästa 🙂

Lämna en kommentar