Att blogga om sitt barn

Varit snålt med inlägg här och det pga att jag har lite beslutsångest. Beslutsångest om huruvida jag ska fortsätta blogga som jag gjort eller om jag ska sluta skriva om Leon. Han kanske inte vill synas offentligt för hela världen. När han var mindre tänkte jag inte på samma sätt men de senaste gångerna när jag publicerat ett inlägg om honom har tankarna smugit sig på, ”Är detta verkligen rätt?”. Även om han alltid kommer att vara min lilla bebis som jag med glädje stolt visar upp så är han trots allt en helt egen människa med egen vilja. Bara för att han inte kan uttrycka sina åsikter om detta betyder det ju inte att det är okej.

Funderar på att antingen bara skriva om hund och hundträning (Nikki får vara offentlig oavsett om hon vill eller inte ^^) eller fortsätta som jag gjort men utan fokus på Leon. Att jag skriver lite om vår vardag, berättar att vi varit i lekparken eller på stan tex men inte exakt vad HAN gjort och hur HAN har varit och postar bilder på vår omgivning och sparar de på honom i ett fotoalbum här hemma istället.

Vad har ni för tankar kring att blogga om små barn som själva inte kan tala om vad som okej att publicera och vad som inte är det? Vad vill ni läsa/se här på bloggen?

2 reaktioner på ”Att blogga om sitt barn

  1. Tycker du kan fortsätta som innan men bilder på Leon behöver du inte lägga upp. Kul om du skriver med om dig själv och dina åsikter om saker och vad du gör om dagarna. Som du säger att fokus inte ligger på vad Leon gör om dagarna utan mer om ditt liv. Sen är det alltid kul med inlägg om hund och hundträning.

    • Ja, jag ska nog prova att göra på det viset och se om det känns bättre 🙂 Var inte lika kul att blogga längre när man hela tiden började tänka på om det var rätt eller inte.

Lämna en kommentar